piątek, 16 stycznia 2015

Zdobycze

Witajcie! :)

Mam jeszcze parę ciuszków do pokazania na blogu, jednak z braku zdjęć (nie ma mi ich kto zrobić), pokażę Wam moje dzisiejsze zdobycze!
Wracając do domu listonosz zatrzymał mnie w bramce, przyszły moje książki i zamówione tkaniny :)
Książki dosłownie były moją zdobyczą, gdyż zapłaciłam za nie po 3zł za sztukę! ;) I to książki nie byle jakie dla osoby początkującej w dziedzinie szycia. Otóż od dziś należy do mnie "Krój odzieży damskiej" Ryszarda Kowalczyka (zdążyłam ją troszkę przekartkować i mimo, że wydana została w 1978 roku zawiera bardzo pomocne treści w konstruowaniu odzieży). Drugą książką jest "Konstrukcja i modelowanie odzieży lekkiej" Krystyny Trzecińskiej (również jest troszkę starszej daty ;) bo wydana została w 1985 roku, nie przeszkadza mi to). W wolnych chwilach postaram się je dokładnie przestudiować i być może w przyszłości troszeczkę zrecenzować ;)
Poniżej zamieszczę kilka zdjęć ze środka, żebyście zobaczyli co skrywają w sobie te książki :)


Spis treści "Kroju odzieży damskiej":
1. Estetyka i anatomia człowieka
2. Wymiary figury do opracowania form
3. Opis metody konstrukcji odzieży
4. Modelowanie odzieży dla figur nieproporcjonalnych
5. Gorseciarstwo
6. Bluzki
7. Kamizelki
8. Suknie
9. Żakiety
10. Spodnie
11. Spódnice
12. Płaszcze
13. Konstrukcja rękawów
14. Konstrukcja kołnierzy


Spis treści "Konstrukcji i modelowania odzieży lekkiej":
1. Konstrukcja i modelowanie form odzieży
2. Konstrukcja i modelowanie form odzieży dziewczęcej
3. Konstrukcja i modelowanie form odzieży męskiej i chłopięcej
4. Konstrukcja i modelowanie form odzieży damskiej
5. Stopniowanie szablonów
6. Rozkrój materiałów odzieżowych
7. Przystosowanie form odzieży dla figur z wadami postawy i budowy
8. Modelowanie przestrzenne form odzieży


Wybaczcie, że nie odwrócone, ale wyleciało mi to z głowy..

A na deser dzianinki, z których powstanie.. jeszcze nie wiem co :)


Bardzo ciężko uchwycić ich piękno ;) beżowa/ nude/ cielista jest z takim delikatnym brokatem, a czarna ma przyklejone takie drobinki odbijające światło.
A Wy co o nich sądzicie? :)

2 komentarze:

  1. bardzo lubię uczyć się ze starych książek, bo zawsze jest wszystko jasno i zwięźle wyjaśnione. Dzianiny są śliczne :) szczególnie beżowa, z tego co widzę na zdjęciu brokat bardzo ładnie się mieni

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, wydaje mi się, że wszystko będę w stanie z nich rozszyfrować ;)
    Ten brokat jest genialny ;) i pomyśleć, że kosztował 9,99 za metr :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;)